lördag 18 oktober 2008

Jag lämnade Facebook för sexton minuter sedan.


Jag ser det som om jag lämnar det sjunkande skeppet.Som att jag tar flera steg framåt och börjar leva på riktigt.

Trodde verkligen att DU skulle få mig att knyta nya, och behålla mina gamla kontakter.I stället känns det som att DU får mig att förlora allt.Jag har staplat vänner på varandra och detta har lett till att jag inte, trots att jag vill, har orkat ha kontakt med alla som har förtjänat det. (Och det har ju i stort sett alla.)
Jag har sett par bryta upp, barn som fötts och kommit in i folks liv på ett sätt som jag inte känner mig helt bekväm med. Jag har gett massor av min tid till ett nätverk som styrt media en lång tid. I framtiden kommer vi att garva rövarna av oss, åt det faktum att landets största tidningar har använt DIG som källa.
DU har fått mig cynisk och snokande på ett sätt som jag inte var förrut.Kära Facebook nu lämnar jag dig åt ditt öde.
I kväll kl. 00.00 lämnar jag. Kom gärna förbi på gravöl dessförrinnan.Platsen är Storgatan 37 b. Arrivederci!
http://storgatan37b.blogspot.com/
P.S. Hur levde man före Facebook. D.S

Inga kommentarer: